Klanttevredenheid belangrijker bij Alles-in-1 pakketten
Aanbieders van Alles-in-1-pakketten bestaande uit tv, internet en telefoon richten zich steeds meer op hun klantenservice. Meer dan ooit staat klanttevredenheid voorop bij de strijd om de consument te binden aan hun product.
Ruim 56 procent van de Nederlandse huishoudens maakt gebruik van een Triple play-pakket, in ons land beter bekend als alles-in-1. De abonnementsvorm is voor aanbieders op de vaste markt belangrijk omdat zij zelf alle diensten leveren. Daarmee vindt er dus geen direct klantcontact plaats met andere concurrerende aanbieders.
Alles-in-1 klantenbinding
Dat is waar het de aanbieders om te doen is. De concurrentie op de telecommarkt is groot en daarom zijn de alles-in-1-pakketten een belangrijk product voor de aanbieders. Op die manier is het risico dat de klant gaat rondkijken en vergelijken het minst groot. De klant binden met een totaalpakket lijkt dan ook een geslaagde oplossing.
Dat is tevens de reden dat de meeste advertentiecampagnes van dergelijke aanbieders op dit soort abonnementen gericht zijn. In het werven van nieuwe alles-in-1-klanten zijn dan ook de grootste aanbieders - met de grootste marketingbudgetten - het meest succesvol geweest.
Tevredenheid Triple play aanbieders
Zo heeft Ziggo met 37 procent het overgrote deel van de alles-in-1-klanten onder haar vleugels, gevolgd door UPC met 23 procent en KPN met 21 procent. Volgens het recente Triple play Insights-onderzoek van Telecompaper heeft Ziggo bovendien de meest tevreden klanten.
Wat niet is meegenomen in het onderzoek is een vergelijking van de maandelijkse kosten van Triple play-abonnementen. Deze lopen sterk uiteen per aanbieder en kunnen zeker ook van invloed zijn op de algehele beoordeling van de aanbieder en op de beleving van de geleverde diensten. Voor een bewuste keuze van de juiste Alles-in1-aanbieder is het maken van een vergelijking in kosten dus zeer aan te raden.